tirsdag 15. september 2009

Ny rødgrønn regjering!

Stemte jeg? Visst fan! Denne gangen var jeg i Norge og kom meg i tillegg opp av sofaen for å stemme. Hvorfor? Kort og godt fordi jeg måtte. Jeg ville ikke tålt å se seg selv i speilet tirsdag 15. sept. og oppdage at jeg indirekte hadde hjulpet fram en borgelig regjering med FrP som største parti. Jeg kjenner deres like fra Tyskland og Frankrike. Selv om dagens stortingsvalg var et valg mellom pest og kolera, dvs. en rødgrønn regjering som driver krig i Afghanistan, og en blå regjerning som ville drevet krig over hele verden, dersom "den (for tida) store brune far i Washington" hadde funnet det for godt. Da fikk jeg heller gi min stemme til de rødgrønne og avgrense Norges krigshandlinger (forhåpentligvis) til ett land. Hørte du det, Jonas Gahr Støre?

Det er forresten underlig å tenke på at FrP og Høyre vil hive Mulla Krekar ut av landet, men selv har de ingen betenkeligheter med å danse regjeringsmessig klintango med det norske mulla-partiet, Kristelig Folkeparti. Kanskje fordi FrP og Høyre deltar sammen med KrF i lobby-gruppen "
Israels venner" på Stortinget, og synes det er både rett og riktig å avlive ikke-vestlige folk som f.eks. palestinere? Jo da, jo da - jeg vet jeg er urettferdig mot Høyre. De har tross alt bare en representant i "Israels venner" og jeg håper inderlig at de verdikonservative i Høyre snart sørger for at det blir et tilbakelagt stadium. Kanskje etter at sionistene i Israel har begått sin neste massakre på sivile palestinere som "truer Israel" ved å oppholde seg i hjemmene sine som sionistiske nybyggere vil overta?

Nå vet jeg valgresultatet, og er rimelig fornøyd. Det norske mulla-partiet ble svekket (Gud skje lov!), en-krigs-partiene (de rødgrønne) beholdt makten og flerkrigs-partiene tapte. Nå får FrP'erne nøye seg med å hive stein på asylsøkere her i landet istedenfor å massakrere "svartinger og muslimer" i andre land. Samtidig satt jeg med en vemmelig smak i munnen. Jeg har aldri vært noen tilhenger av "vingleflokken", dvs. Venstre og Sponheim, men han er trolig den mest redelige politikeren i Norge på borgelig side. Det er en uhyre sjelden egenskap blant norske (og utenlandske) politikere, og noen burde starte kronerulling slik at han kom hjem til minst 2-3 flere sauer enn de han forlot på gårdsbruket da han startet på Stortinget. Ærlig talt, Lars Sponheim, du har i alle fall min dypeste respekt for din kompromissløse ivaretakelse av tradisjonene etter
John Locke.

Helt til slutt, Norge er i det vesentligste befolket av sjølgode, velfødte sytpeiser som aldri blir fornøyd med noe som helst. Og hvis de er fornøyd med noe, kan du være sikker på at misnøyens apostler i FrP dukker opp og forklarer dem hvor vondt de har det. Derfor foreslår jeg at den nyvalgte, rødgrønne regjerningen snarest oppretter et fond som kan hjelpe sytpeisene til å emigrere til paradis, dvs. USA. Tro meg, det vil være verdt pengene! Hvert eneste øre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar