onsdag 20. januar 2010

Religiøst lowlife i særklasse

På flyet ut av landet i forrige uke fikk jeg låne avisa ”Vårt Land” av en hyggelig medpassasjer, og motvillig og med atskillig vemmelse oppfrisket min kunnskap om Pat Robinson; amerikansk TV-predikant, kristenfundamentalist, republikaner og neofascist. Han er for øvrig selvskrevet på min ti på topp liste over ”innflytelsesrikt religiøst avskum” der han holder en god tredjeplass etter toppkrapylene George W. Bush og Osama bin Landen.

Av artikkelen i ”Vårt Land” framgår det at Robinson mener at haitierne fortjener(!) det fryktelige jordskjelvet som rammet Port-au-Prince. All lidelse og død er altså vel fortjent i følge Robinson. Og hvorfor – jo, fordi folk på Haiti for lenge siden inngikk en pakt med djevelen. Her er ingen ytterligere kommentarer nødvendig. Idiotiet taler for selv. Og det til overmål.

Robinson var forøvrig nær på å bli president i USA på 1980-tallet, og verken holdninger eller meninger har forandret seg vesentlig siden den gangen. Det sier heller ikke så rent lite om et pervertert politisk system som er i stand til å gjøre kunnskapsløse galninger som han til verdens mektigste leder.

Det er helt utelukket å besudle bloggen min med et foto av krapylet Robinson. Derfor nøyer jeg meg med en i Robinsons nærmeste slekt, og en med langt høyere IQ enn han. Ber samtidig om unnskyldning, hvis jeg med dette kommer i skade for å fornærme orangutangene. Alternativet hadde vært reptilene, men de ligger jeg allerede i konflikt med etter å ha sammenliknet dem med George W. Bush og Tony Blair. Egentlig har de rett. Til og med reptiler har da krav på en viss ærbødighet.

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat og i Oslonorske bloggkart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar